יום שלישי, 4 במרץ 2014

יום 22 - סיכום חודש הניסוי

שלום יקרים,

זהו יום אחרון ללמידה, עכשיו הזמן להתחיל לצעוד.
בצעדי תינוק.
אז מה היה לנו בחודש הזה?

הכרתם את מה שיש, הכרתם במציאות:
הכרתם את הרכיבים לניהול התקציב: ההוצאות שלכם, ההכנסות שלכם, הנכסים שלכם והחובות שלכם.
שיקפתם את המצב שלכם: כלומר חקרתם כמה אתם מוציאים בכל סעיף וכמה אתם מכניסים.
ההכנסות הן המסגרת, זה המיכל - ולתוכו אתם צריכים ליצוק את ההוצאות שלכם. כל חריגה יגלוש מעבר למיכל, ויגיע הזמן שבו תצטרכו לנקות.

התחלתם תוכנית הבראה שכוללת: 
בניתם תקציב חדש ומאוזן - כלומר תקציב שבו ההוצאות קטנות מההכנסות, או לפחות הפער יותר קטן מחודש קודם.
עברתם על טיפים לחסכון בכל אחד מהסעיפים וכתבתם דף משימות.
כתבתם רעיונות להגדלת הכנסה
התחלתם לטפל בחובות.
עכשיו הזמן לעקוב אחרי התקציב וכל הזמן לשפר. זה רוב הזמן של תוכנית ההבראה.
כל חודש צריך לבנות תקציב חדש.
בעתיד כדאי שתבנו תוכנית לפרוייקטים גדולים ולעתיד רחוק יותר (פנסיה וכו')

מספר כללים חשובים מאוד שחזרתי עליהם ללא הפסקה:
לא קונים יותר בתשלומים, ולא לוקחים הלוואות.
לומדים לחיות ממה שיש - אם יש כסף קונים, אם אין נהיים יצירתיים.
ואני אוסיף: תכנון, תכנון, תכנון ומעקב - בהתחלה חייבים לעסוק הרבה בתכנון ומעקב ואולי במאמץ עד שזה נהפך להרגל.
בצעדי תינוק נגיע ליעד - תגדירו לעצמכם מה היעד של התוכנית (לסגור מינוס, לחגוג בר מצווה, טיול לחו"ל וכו'), ושימו לב שיש שיפור מחודש לחודש, בידקו את עצמכם.


במידה ולא עשיתם את השלבים האלו עד עכשיו ורק קראתם או קראתם חלק זה הזמן לבנות תקציב.
אם אין לכם מינוס או המינוס לא גדול, ואין לכם הלוואות אז כנראה שאתם מתנהלים בסדר, נשאר רק לדייק. במקרה הזה אתם לא חייבים לעבור על כל החשבוניות, פשוט תבנו תקציב שלפיו אתם רוצים להתנהל, תקראו את הטיפים ותשפרו כל פעם תחום אחר.

אני מציעה לכם שבעתיד תתנהלו עם הפלוס שלכם כמ שאנשים מתנהלים עם המינוס. כלומר יהיה לכם בפקדון סכום זמין  שהוא לפחות בגובה ההכנסות שלכם, וברגע שתראו שהסכום הזה יורד תדעו שאתם חורגים בהוצאות, תצטמצמו, תחזירו את הסכום הזה לאיזון, כך לא תצטרכו שיחה מפקיד הבנק שאומר לכם שאתם בחריגה יתרה. זה יהיה הפעמון שלכם.
וכך תוכלו לממש מטרות שלכם בחופש.

אני נהניתי להביא את הידע שלי לקורס אינטרנטי חינמי שכן אני אוהבת להעביר ידע ואני אוהבת את האינטרנט.
אני מניחה שבחודש הקרוב אני אשפצר את הידע לפי הערות שנתתם לי, וקישורים שחסרים.

מדי פעם אני אשלח לכם עוד מידע מתקדם שקשור לניהול תקציב, חיי שפע ואמונות על שפע.
מקווה שבעתיד גם אבנה קבוצה לנושאים נוספים.
בינתיים החודש לכם ולי יש הרבה עבודה, לתכנן לתכנן לתכנן ולעקוב.

אתם תמיד מוזמנים לשאול אותי שאלות בדף הפייסבוק או בפרטי.

היה לי העונג ותודה לכם שהתמדתם

רקפת ברגר