יום שלישי, 4 בפברואר 2014

יום 4 - שיקוף הוצאות דיור ואחזקת בית

בוקר טוב יקרים,
יום רביעי לניסוי.

מעניין אותי מה גיליתם, שיש לכם יותר ממה שחשבתם או פחות ממה שחשבתם?

היום אנחנו מתחילים בחלק שאנשים פחות אוהבים וזה שיקוף ההוצאות.
שלב זה הוא הכרחי בתהליך, והוא דורש עבודה מדויקת עד כמה שאפשר.
כמה שתדייקו יותר כך התהליך יצליח יותר.
בימים הקרובים אנחנו נגלה מה ההוצאות שלנו ובסיומו של שלב זה - אנחנו נחשב האם אנחנו מוציאים יותר ממה שיש לנו - כלומר צוברים חוב חדש, או מוציאים פחות ממה שיש לנו - כלומר חוסכים כסף.

את הסעיפים האלו חשוב מאוד לדייק ולהוציא את המספרים מהחשבוניות או מחשבון הבנק ולא מהראש.
את הרישום אני מציעה לעשות באקסל של  בנק אוצר החייל ולשמור אותו, ואם אתם ממש רוצים אז על דף נייר (אך את כל הניירות שאתם רושמים עליהם, שימו בקלסר)

אנא תייקו בקלסר לפני נושאים את כל החשבוניות שיש לכם של הסעיפים הבאים:
שכר דירה
משכנתא 
ועד בית
ארנונה
מים
חשמל
גז
טלפון קווי
טלפונים ניידים
אגרת טלויזיה
כבלים
אינטרנט
עוזרת בית
גינון
ביטוח דירה
אחר

טיפים לרישום וחסכון מיידי:
לגבי הוצאות שאתם משלמים פעם בחודשיים כמו חשמל, מים ארנונה - חלקו בשתיים ורישמו את ההוצאה החודשית הממוצעת.
לגבי הוצאות שמשתנות כל חשבון כמו: חשמל, מים, גז, טלפון - סיכמו את כל החשבוניות שיש לכם וחלקו במספר החודשים ואז רישמו את ההוצאה החודשית.
הוצאות שכדאי לכם לעשות בדיקה של מחירים ולשנות תוכנית (אם לא עשיתם זאת בחודשיים האחרונים): טלפון קווי, טלפון נייד, כבלים, אינטרנט, ביטוח דירה
לגבי משכנתא - אם יש לכם שתי משכנתאות - הפרידו ביניהם, ציינו לעצמכם בכתב כמה ריבית אתם משלמים על כל משכנתא וכמה חודשים נשאר לכם לשלם.
במידה ולא מחזרתם את המשכנתא בשנתיים האחרונות שווה לעשות בדיקה מול כמה בנקים האם אתם יכולים לקבל משכנתא בתנאים טובים יותר - בידקו את האפשרות של אותו סכום החזר עם פחות שנים ואת האפשרות של אותם מספר שנים עם החזר נמוך יותר.

בשלבים מאוחרים יותר בניסוי זה, אתם תקבלו מעין רשימת בדיקה על כל סעיף - לוודא שאכן אתם מוציאים את המחיר האופטימלי. לשלב זה הטיפים שנתתי מספיקים.

למי שמעוניין להרחיב ולהעמיק - באתר שלי שמתי לינקים לאתר פעמונים ולאתר של אש-לידור - באתרים אלו יש המון מידע בכל מה שקשור לניהול תקציב. הרבה מאוד טיפים, סרטונים, קבצים להורדה ועוד.
פעמונים - זהו ארגון שפועל על בסיס התנדבותי ומלמד משפחות להתנהל נכון מבחינה תקציבית. בעבר הארגון התעסק רק בליווי משפחות (ללא תשלום) והיום יש לו פעילות נרחבת של סדנאות, קורסים והרצאות.
אש-לידור - בין הראשונים בארץ שהיתה להם משנה סדורה להעביר לכלכלת המשפחה - אני למדתי מהספרים שלהם המון. הם מיעצים ומכשירים יועצים (בתשלום). ניתן להוריד את הספר שלהם בחינם.

אני באופן אישי לא מכירה יועצים (אלא במסגרת פעמונים) חוץ מיחיאל פלד, גילוי נאות הוא הגיס שלי. (לינק לאתר שלו נמצא באתר שלי).

ובינתיים נשמור על כללי הבסיס:

להמנע מקניות בתשלומים.
להמנע מקניות לא הכרחיות (עד שנקבל תמונת מצב)
בצעדי תינוק נגיע ליעד.

מוזמנים לשאול שאלות דרך הקבוצה בפייסבוק, ומוזמנים להזמין חברים נוספים - שאלות וחברים עוזרים לעבור את התהליך בצורה יותר נעימה.

חשוב לזכור, אנחנו רק בניסוי, ניסוי של חודש - אחרי זה תמיד תוכלו לחזור להתנהלות שהייתם בה עד היום.



מחר נמשיך עם שיקוף ההוצאות
רקפת